Otázka:
Dobrý den, má matka si z důvodu imobility nevyzvednula na poště příspěvek k důchodu (5 000,-). Složenka měla splatnost do 27. 12. 2020. Jakým způsobem má zažádat o její znovuzaslání?
(redakčně neupravováno)
Odpověď:
Nevyzvedl jsem si složenku a 5.000 Kč a skončila její platnost
O opětovné zaslání složenky je třeba požádat plátce důchodu, tj. Českou správu sociálního zabezpečení, a to buď písemně, mailem s elektronickým podpisem, příp. datovou schránkou.
Otázka doplněna:
Dobrý den,
neexistuje nějaký jednoduchý formulář této žádosti v elektronické podobě?
Děkuji a zdravím
(redakčně neupravováno)
Odpověď doplněna:
Ne, k tomuto žádný formulář neexistuje. Dopis je třeba sepsat volnou formou. Důležité je uvést především rodné číslo poživatele důchodu.